Pages - Menu

2012. március 2., péntek

Agatha Christie - Macska a galambok között.

Mivel nincs telefondugóm nem szolgálhatok eredetiképpel. egyelőre.







A macska a galambok között
c könyvet még nyáron kiolvastam, mégis élénken élnek bennem a szereplők.
A full gazdag iskola a hideg igazgatónő és a setesuta 'segédje'. Mindenki tehetős, az álkertész szexi és Miss Marple formában van.  Hercegnők léteznek..

s p o i l e r.
Aszondja, hogy minden Ramatban kezdődik ahol hatalmas lázongások törnek ki. Van egy jóadag  gyémántja Ali Juszuf hercegnek amit tuti biztos helyre kell juttatni. Kedves Bob, fogja és belerakja Ali hercegnő teniszütőjébe. Nyilván így simán eljut Angliába és semmi gond nem lesz. Azzal viszont nem számolt, hogy valaki - mégpedig egy nő - meglesi őt miközben köveket tuszkol a sporteszközbe. Bob és a herceg meghal. Igazából ez egyértelmű.
A Minerva Anglia legmenőbb és legszigorúbb leánynevelő intézete. Többé kevésbé jó képességű lánykák járnak oda, bár van egy két reménytelen eset...
Miss Bulstrode az igazgató. Kemény nő. Tiszteletre méltó semmiképpen nem gyilkos alkat. Öreg már.. Lemond a posztjáról, és mindenki azt találgatja, hogy ki javára teszi ezt. Ha fogadni kellett volna én Miss Chadwick-re rakom a pénzem, /aki amúgy matektanár/ ugyanis vele együtt alapította az iskolát Bulstrode. Kicsit csélcsap ügyetlen nő, de aranyos, kedves én szerettem.
Grace Springer  - tesitanár, és mindenki utálja. Őt ölik meg először.Van még egy csomó tanár, meg minden de nem akarom húzni az időt a nevek keresgetésével ennyire emlékszem ez van :'D
Az amúgy  rendőr/nyomozó Adam Goodman kertésznek áll, a titkos ügynök lánya Júlia a barátnője meg Jennifer/elég jól teniszezik/. Shaista hercegnő /rúlez, Ali herceg rokona/. A lányok sokszor írnak levelet a szüleiknek amit rendszerint olvashatunk... Ezek adják a könyv humor, könnyed részét...
A macska elszabadul a galambok között. A teniszütő kicserélődik.... Az események könnyedek, jó olvasni őket. Semmi megerőltetés, kedves ki emberkék. Majd gyilkosság. Kőkemény gyilkosság. Pedig nem várná az olvasó. A félelem egyre nagyobb, és akkor veszi a kezébe a nyomozást az egyik lány aki Julia, és segítséget kér Poirot bácsitól.
Az egyetlen ami felbszott a könyvben az M. Poirot. Egyszerűen nem bírnom azt ahogy ő nyomoz. A semmiből de tényleg a semmiből kitalál mindent. Persze pszichológia meg minden, de engem ez nem elégít ki. Nekem az nem elég, hogy Ő tudja. Én azt érzem, hogy nekem is tudnom KELL.


Lehet, hogy egyszer összehozok egy tisztességes bejegyzést a könyvről. Lehet. De annyira nem tetszett, hogy most többet foglalkozzak vele....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése