Pages - Menu

2011. július 11., hétfő

Agatha Christie - Nyílt kártyákkal



Ez volt az első olyan AC könyvem amiben M. Poirot nyomozott. ŐSyntén szólva először kicsit nagyon kiakadtam. Hmm a lassúságán..A két kérdésén...ami a Bridzsre vonatkozott és a berendezési tárgyakra....A bridzsen eleve kiakadtam mert oldalak szóltak a játék menetéről én meg csak néztem magam elé, hogy aha aha...jó nem értek semmit. Nagyon nehezen olvastam ki ezt a könyvet. Untatott. Nem keltette fel az érdeklődésemet....Aztán az utolsó 50 oldal meg AZTAAANEEE HŰŰŰ, NEM HISZEM EL. ÁÁÁH EZ NEM LEHET !

s p o i l e r

Mr. Shaitana, a gazdag, menő emberke partit szervez. Hivatalos rá négy nyomozó, és négy gyilkos. Persze a gyilkosokról nem tudjuk, hogy azok..Mindegyiknek eltusolt ügye van. Szent embereknek vannak beállítva de hát mivel ACről van szó tudhatjuk, hogy senki sem az aki...
A vacsorának vége van..Mindenki leül kártyázni...Illetve csak a 'gyilkosok'. 
Aztán valaki leszúrja Mr. Shaitana-t. Na de kicsoda ?
Nyomozók:
Mrs. Oliver amolyan Agatha Christie...Krimiíró nő. 
Race ezredes...
Battle felügyelő, aki roppant lassú.
Hercule Poirot.

Anne Meredith, az aranyos, ártatlan fiatal lány. Annyiszor emlegették a barátnőjével, hogy "ő a legelképzelhetetlenebb gyilkosnak...és pont ezért lesz Ő, hogy egyből tudtam ki kell húzni a gyanúsítottak listájáról.
Mrs. Lorrimer, én őt nagyon szerettem..Igazi okos nő. Asszony. Eszem ágában sem gondoltam, hogy ő szúrta le...
Dr. Roberts, mivel már Paddington 16.50ben orvos volt a gyilkos így őt is kihúztam.
Despard őrnagy, az elején ő volt a leggyanúsabb tehát egyből tudtam, hogy nem ő az. Mellesleg beleszerettem :D

Én arra gondoltam, hogy az egyik nyomozó lesz a tettes...De nem lett igazam. Már megint nem.A négy nyomozó a négy 'tettes' életére tör, és kinyomozzák az előző gyilkosságaikat.....
A könyv második fele kárpótolt az első lagymatagságáért. 
Először bevallja Mrs. Lorrimer, hogy ő gyilkos. És totál kiakadtam...Nem nem lehet. M. Poirot is kiakadt és végül  ki derült, hogy tényleg nem ő ölte meg hanem Meredith kisasszony. Én ennek tök nem örültem...Nemá, hogy egy ilyen kis izé ölje meg. Aztán meghal Mrs. Lorrimer. O_O Öngyilkos lett. De nem én tudtam, hogy Meredith ölte őt meg...Aki nem sokára a barátnőjét Rhodát is megöli...A szemétribanc. Azt hiszem nem írok le minden történést. Mert minek !?!
Hmm, hogy ki is lett végül a gyilkos ? 
Ja igen.
Dr. Roberts.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése